[上位專訪] 2019 ACS Winter ChampionShip--Angelino Espiritu(Burning Abyss)

2019冬季亞洲錦標賽事在香港賽事結束暫時告一段落,

雖然集合了桃園朋友們的心力所匯聚出來的新武器--幻影天琴閃刀

台灣選手很可惜差臨門一腳拿下亞軍

沒有取得夏季賽八強門票,

不過表現還是十分亮眼,祝福承堯在夏季亞洲預選賽中,

能再次突圍衝擊亞洲賽區並奪下決賽權

與汪家慶在世界賽中會合。



今天先採訪的是菲律賓冠軍,很榮幸能與他聯繫上

簡單請教下列相關問題後,特地寫成中英對照版本直接閱讀,

對於小編的破英文及其文法與中文翻譯不到位就請見諒。


Angelino Espiritu at Hong Kong (has been consulted by Angelino Espiritu.)


Congratulation! You've won the ACS winter championship, and recommend for the Asia championship summer quarter final.
(恭喜您拿下了此次冬季亞洲錦標賽冠軍外,一併取得夏季賽事的八強門票。)

Ques1: First, how do you feel about this tournament?
(問題1:對於此次錦標賽,你的感覺如何?)

Ans: I am still very happy about the results. I felt nervous when I ente#cc0000 the tournament but it did not hinder me from thinking straight on my plays.

(回答:直到現在我還是非常地高興。我在當天比賽的時候,感到非常緊張,不過並沒有阻礙或影響在我比賽時的想法與操作。)

Ques2: Second, I've know that you use Burning Abyss from Philippines qualification until now. 

This deck is all monster type except for Sekka's Light, why do you want to use this deck to join this tournament, or say where is the special that you choose this deck?

(問題2:我知道你從菲律賓預選賽一直用彼岸打到現在,這副牌除了"雪花之光"以外,無論正邊備邊額外全部都是怪獸。

這副牌組有什麼特殊之處,讓你選擇他參與本次賽事?)

(小編按:我也有用過你的牌啊,只可惜沒有你的一半功力啊~)

Ans: I chose Burning Abyss deck for this tournament because I felt comfortable using it. 

(回答:我選擇彼岸這牌組參賽是因為我使用該牌組時感到非常順暢。)

I believe I also maste#cc0000 all possible moves and understood the strengths and weaknesses of my deck.

(回答:我相信自己對於此牌組"所有"可能的操作很熟悉。而且對它的強項跟弱點都非常清楚。)

Ques3: Which card and strategy is most special in this deck?
(問題3:在這副牌中,什麼卡或是策略是最特殊的?)

Ans: Gallis the Star Beast and Vanity's Fiend are the most special cards in my deck. 
(星見獸跟虛無魔人這兩張卡是我牌組中最特別的卡片。)

Gallis the Star Beast helps me extend my plays despite my opponent's interactions. 

(星見獸在對手干擾我時,能保留在手上後續展開的珍貴動點。)

Vanity's Fiend helps me lock my opponent from special summoning their ace monsters and since I rarely need my Normal Summon, I can just Tribute Summon it.
虛無魔人則是因為我很少會用到我的通常召喚,可以將它進行上級召喚出場,幫我鎖死對手需要特殊召喚的王牌怪獸們。)


星見獸(Gallis the Star Beast)
虛無魔人(Vanity's Fiend)

Ques4: From Philippines qualification to ACS winter final, which game or part is unforgettable?
(問題4:從菲律賓預選賽到亞洲賽決賽中,哪場比賽或是哪一個部分最讓你難忘的?)

Ans:  My most unforgettable game is the finals of ACS Winter game 3. I believe that it is really my time to win this event because when I looked at my opening hand, I felt my friends' presence behind me.
(回答:我最難忘的比賽是在亞洲冠軍賽第三場,當我看到我起手的牌時候,我就相信這絕對是我要贏的時刻了。)

老友,你地終於返黎喇![謎之音:不要亂翻譯跟使用嚦咕嚦咕新年財的台詞好嗎,明明原文是我感受到我的朋友都在我後面。編:啊差不多啦,總之你們總算到齊了...]

[編者按:第三局因已驟死,直接擲骰子贏直接先攻,起手陀螺抓完竹蜻蜓後中增殖的g,直接祭召虛無魔人挺住第二回合後,第三回合下白雪追打搶血獲得最終勝利。]

Ques5: Do you have any suggestion that how to play a good game on the tournament?
(問題5:想要打好比賽的話,你有什麼建議呢?)

Ans: Keep practicing and believe in the heart of the cards. Learn your deck inside and out because it might help you in some situations.
(回答:不斷的練習以及相信卡片之心
(編者按:相信你的牌組的靈魂)。

把牌組透徹的了解,會幫助你克服很多難解的局面)

Ques: Last, thank you for the interview, do you have any other thing to tell readers?
(問題6:最後,感謝您願意讓我們採訪,你還有什麼話要告訴讀者的嗎?)

Ans: Special thanks to our team, Team SiongA, for helping me build this deck. They are the people who help me achieve my goals in this game. 

(回答:特別感謝我們的團隊,Team SiongA,幫助我構築這副牌組,他們是幫助我達到目標的重要夥伴)

Special thanks to Courtside Philippines for continuing to support Yu-Gi-Oh! Also please subscribe to Alvin's Dojo Youtube channel for regular uploads on the current meta game in the Philippines.

(特別感謝場邊的菲律賓朋友持續支持遊戲王。也請大家訂閱 Alvin's Dojo channel 這個頻道會定期上傳近期在菲律賓之主流賽事。)

Alvin's Dojo: https://www.youtube.com/user/magicianz12

最後,附上預選賽及亞洲賽卡表,
source from:Road of the king and Beyond the duel.


Philippines Qualifier(菲律賓預選賽冠軍牌組構成)


Asia ChampionShip Winter Deck(亞洲賽冬季冠軍牌組構成)

留言